The road to succes

Wij zijn het "Beste Beauty Instituut van Nederland !

Winnaar Beauty Award 2015,

Wat houdt de Beauty Award in en wat moet je er voor doen?

Vaak wordt mij de vraag gesteld; wat moet je eigenlijk doen om de felbegeerde titel “beste instituut van Nederland” te winnen.

Ik vertel u graag welke stappen wij hebben gezet.

De eerste beslissing is om mee te doen aan de wedstrijd. Klinkt simpel, maar veel collega’s haken hier echt al af. Je moet de durf hebben om openheid van zaken te geven betreffende alle facetten van je bedrijf. En daar ben ik wel van, hoe confronterend ook, we hebben namelijk veel te vertellen en delen graag kennis!

Presentatie bedrijf:

Het traject is voor ons gestart in september 2014. Van de organisatie ontvang je een uitgebreide vragenlijst. Je hele bedrijfsvoering komt aan bod. Missie, visie, opleiding, toekomstvisie, marketing, personeelsbeleid, social media, behandelaanbod en nog vele andere onderwerpen moeten tot in detail worden uitgewerkt. Om u een idee te geven, uiteindelijk bestond de totale uitwerking van de vragenlijst uit een magazine van 36 pagina’s. En op dat magazine zijn wij super trots. Een prachtige afspiegeling van het bedrijf waarin beleving, uitstraling en kennis mooi gebundeld zijn. 

Bezoek “mystery guest”:

Een belangrijk onderdeel, want tenslotte gaat het om u, onze klant. Van het maken van een afspraak tot en met het moment van afscheid moet het allemaal kloppen. En ja hoor het bezoek van een “mystery guest” roept altijd de vraag op: “en wisten jullie echt niet wie de mystery guest was?”. Het antwoord is nee! Doordat de mystery guest haar afspraak heeft gemaakt via ons online booking-systeem was zij voor ons gewoon een zeer welkome nieuwe klant. Zij heeft daardoor echt kunnen ervaren en beoordelen hoe wij onze klanten behandelen, en vooral werken vanuit haar behoeften en wensen. Vakkundig, professioneel en met persoonlijke aandacht.

Naar aanleiding van de presentatie en het bezoek van de mystery guest werden er in december 5 genomineerden bekend gemaakt. En ja, dat is spannend want daar wil je bij zitten. Dé top vijf van Nederland. 

Op 12 december kwam de verlossende brief binnen, Cestmoi zit bij de vijf “beste bedrijven” van Nederland. Natuurlijk erg blij, maar stiekem weet je dat het nog niet klaar is. Uiteindelijk wil je dé beste zijn. Er zit echter niets anders op dan geduldig toewerken naar de laatste doorslaggevende stap in het deelname proces, het interview met de vakjury.

19 januari Het finale jury gesprek…..

Een spannend, maar vooral leuk jurygesprek. Vier juryleden uit verschillende disciplines in ons vakgebied stellen vragen over ons bedrijf Cestmoi.  Belangrijkste vraag, wat maakt Cestmoi het beste instituut van Nederland en waarin zijn jullie onderscheidend? Gedurende het gesprek worden niet alleen je antwoorden, maar vooral ook je passie voor het vak, je presentatie en je authenticiteit beoordeeld. Tenslotte zijn het de mensen, specialisten, die Cestmoi maken tot wat het voor u is. Een totaalplaatje dus.  Wij gingen met een goed gevoel naar huis, en hadden een prettig interview achter de rug, Dan begint het lange wachten tot maandag 2 maart, de datum die we heel vooruitstrevend en ambitieus in september 2014 al in onze agenda hadden aangevinkt.  

Gala-avond; uitreiking Beauty Award 2015 

Op de gala-avond, met honderden vakcollega’s in studio 21 in Hilversum en gepresenteerd door Anouk Smulders, wordt bekend gemaakt wie van de genomineerden zich het beste instituut van Nederland mag noemen. …….Gedurende de avond loopt de spanning steeds verder op. Was het voldoende om straks met de Award huiswaarts te kunnen keren?! 

En dan…….maakt stylist Mary van der Ven bekend, wie de absolute nummer één is.

En de winnaar is…….. CESTMOI

Wat er daarna gebeurt, is pure euforie. Wij van Cestmoi mogen ons het “Beste Instituut van Nederland” noemen. Wij nemen nog wat beduusd de prijs en alle felicitaties in ontvangst.Op de foto’s en in de pers, ineens zijn wij nationaal bekend!

Juryrapport Beauty Award:

 ** Beauty Salon van het jaar 2015 t/m 3 medewerkers** 

Het juryrapport van de winnaar luidt: 

“Een geweldige belevingsbieder met duidelijke pijlers en focus. 

De onderneming staat breed en overtuigend. 

De ondernemer maakt gebruik van reflectie om grenzen te stellen en te verleggen. 

Weet uitstekend marketingtools in te zetten. Heeft de tijd genomen om te groeien en te komen tot een optimaal resultaat.” 

De winnaar is: 

Cestmoi Huidverzorging en Wellness uit Breda

En wat nu……

Het bereiken van zo een prestigieuze titel lijkt een doel op zich, als het ware een soort eindstation. Maar zo zitten wij als klantgerichte en dynamische ondernemers duidelijk niet in elkaar. Direct al de eerste vraag: hoe gaan wij dit met u als klant vieren? Welke aantrekkelijke acties gaan wij voor u inzetten om onze positie te onderstrepen? Voor ons is de titel dus weer een nieuw beginpunt, de start van verder durven dromen, idealen nastreven en door ontwikkelen. Op zoek naar uitdagingen en met U, uw wensen en de markt meebewegen. Voor op lopen en grenzen blijven verleggen in een vak waarin steeds nieuwe technieken en producten elkaar opvolgen. 

Wanneer u dit leest zijn een aantal nieuwe uitdagingen al realiteit. U ziet, voelt en ervaart het bij uw volgende bezoek aan ons instituut. 

Het is duidelijk; U bent en blijft de spil waar het om draait, die ons scherp houdt en aanzet tot verder professionaliseren.

Graag tot ziens.

Namens team Cestmoi,

Corné Hendrikx