Donderdag weer geopend vanaf 09:00 uur
content image

‚ÄčWaarom sappen?

Heb jij ook geen tijd voor ingewikkelde recepten?

Je doet je best om gezond te leven. Je sport, je maakt regelmatig een smoothie klaar waarvan je hele keuken op z’n kop staat. En achterin je keukenkastje staan wel vijf verschillende apparaten om verschillende soorten sapjes te kunnen maken. Maar wees eerlijk. Met je drukke baan, de kinderen die tijdens het klaarmaken van het ontbijt aan je benen hangen en de hond die nog uitgelaten moet worden, schieten je gezonde voornemens er nog weleens bij in. Daarom ontwikkelden wij voor jou deze sapkuren.

Je beter voelen en er beter uitzien.

Onze sapkuur geeft je lichaam op eenvoudige en doeltreffende wijze een nieuwe start. Je immuunsysteem krijgt een boost en je voelt je na afloop als herboren. Je hebt meer energie en je voelt je sterk. Vergeet niet: je bent op weg naar een mooiere, gladdere en stralendere huid. Als cadeautje val je vaak ook nog een aantal kilo’s af!

content image

Je doorloopt 3 logische fasen, succes gegarandeerd

1: Voorbereidingsfase (2 dagen):

Deze fase zorgt ervoor dat je tijdens de sapkuur weinig hoofdpijn, duizeligheid en stemmingswisselingen ervaart. Tijdens de eerste twee dagen drink je geen koffie en vermijd je zuivel. Daarnaast eet je geen brood en aardappels. Als vervangers voor overdag kun je denken aan (gebakken of gekookt) ei, salade en aan havermoutpap. ’s Avonds eet je alleen een stukje mager vlees (ca. 100 gram) met veel groente. Drink twee liter water per dag. Je mag onbeperkt groente en fruit tussendoor eten.

content image

2: Sapkuurfase (5 dagen)

Tijdens de sapfase gebruik je vijf sapjes per dag. Je kunt ervoor kiezen om deze vijf sapjes te verdelen over de dag en avond en dat je er verder niks meer bij eet.

Een andere optie is om vijf sapjes te verdelen over de dag en een lichte avondmaaltijd te nemen. Bij beide varianten ontgift je lichaam en val je af. Hou er wel rekening mee dat je bij de minder strenge kuur ook iets minder afvalt.

content image

3: Opbouwfase (2 dagen)

De opbouwfase zorgt ervoor dat het lichaam weer wordt voorbereid op het opnemen van zwaardere voeding. Eet en drink in deze fase hetzelfde als in de voorbereidingsfase.Vermijd zuivel en koolhydraten, zoals brood en aardappels. Drink maximaal één kop koffie per dag.