Topartikel op www.Redpost.global over Cestmoi

by Marjanne Riemens on 17 november 2016

Op The Red Post vanaf nu elke twee weken een topsalon plus merk in beeld! Hoe logisch om te beginnen met mijn eigen salon, Cestmoi van Corné Hendrikx die werkt met Carita en Dermalogica. Sinds hij elke zes weken mijn huid behandelt, merk ik het voordeel: strakkere contouren, een subtiel glansje enne ... niemand die gelooft dat ik in februari 50 word!

kijk hier voor het originele artikel op website The redpost.global

Salon: Cestmoi, Breda

Cestmoi is een prachtig beauty-instituut, een salon met allure in hartje centrum Breda aan het Van Coothplein. Hier is het motto dat schoonheid geen haastklus is maar een way-of-life. Geen botox-prikje in je lunchpauze, maar advies van de expert en rituelen plus producten die je huid stapsgewijs naar een hoger plan brengen. Mooi oud worden dus!

Eigenaar Corne Hendrikx zit al meer dan 25 jaar in het vak en weet veel, heel veel van de huid en huidverbetering en heeft diverse specialisaties zoals IPL (ontharen). Het is niet voor niets dat hij in 2015 de Beauty Award won, zeg maar de Oscar in de beautybranche. De behandelkaart is uitgebreid en als je snel wilt boeken,  kijk dan regelmatig op www.treatwell.nl dan zie je ook meteen wat er nieuw is.

De salon
Alle ruimtes, vanaf de entree tot de wachtruimte en behandelkamers zijn tip top afgewerkt met veel wit en rustige taupe-kleuren. Mooi ook dat bij binnenkomst alle producten visueel aantrekkelijk zijn opgesteld zodat je makkelijk het juiste item uitzoekt, uiteraard met advies van de expert. De Skin Bar van Dermalogica geeft klanten die (nog) nooit bij een salon zijn geweest, de gelegenheid voor een gratis face-mapping, oftewel een typering van je huid met daarbij een advies. Ook de producten van Carita sieren de schappen en hier willen we het nu over hebben, want dit is zo’n geweldig merk. We laten ons vertellen dat Carita ruim zeventig jaar geleden door twee zussen ontwikkeld is. De dames hadden al een haarlijn, en op verzoek van hun klanten (die veel reisden) brachten ze een drie-in-een product op de markt voor haar, gezicht en lichaam dus! DeFluide de Beauté nr 14; nog steeds een bestseller en dat is ook niet zo gek want het is een top anti-aging product dat zorgt voor een natuurlijke huidglans.

Parijse roots
Het Franse merk Carita is vanaf de oprichting van deze stijlvolle salon een paradepaardje. Een merk dat als filosofie heeft dat schoonheid een kwestie is van het regelmatig toepassen van de juiste rituelen. Tel daarbij op de factor tijd. Dit komt tot uiting in deze methode:

Stap 1 – VOORBEREIDEN
Grondige reiniging van de huid en voorbereiding op de aanvullende schoonheidsproducten.

Stap 2 – ACTIVEREN
Corrigeren van een onevenwichtige toestand van de huid.

Stap 3 – ONTHULLEN
Herstellen van het glanzende, zachte en jeugdige aspect van de huid en beschermen tegen schadelijke, externe factoren.

Stap 4 – SUBLIMEREN
Geeft het uiterlijk een perfecte finishing touch: verfraait de textuur van de huid met als doel dat deze er onvergetelijk mooi gaan uitzien.

Carita heeft een hele elegante uitstraling en elk product zit bomvol high tech werkstoffen die doen wat ze beloven. Vooral voor de veertig-plus huid zijn er tal van anti-aging-behandelingen die je huid weer een mooie, subtiele glans geven en je contouren versterken. Mooi is dat het merk ook met de tijd mee gaat en niet bang is om apparatuur in te zetten. Zo zagen de zussen die Carita oprichtten al vroeg in hoe belangrijk trillingsgolven zijn om de weefsels te draineren en gifstoffen uit het weefsel te verwijderen. De Ideal-Pro-Lift is dan ook perfect om een manuele behandeling te maximaliseren. Het apparaat heeft vele voordelen; zoals een grondige reiniging van de huid, het toevoegen van zuurstof, het bevorderen van opname van werkstoffen en het stimuleren van cellen en spiervezels.

Bron: Carita Paris